Město Kladno
Kotva
Logo školy
Školní hymna
Registrace k zápisu
Virtuální prohlídka
Nepřehlédněte
Sběr papíru
12.4.2024
  • v pondělí až čtvrtek od 7:00 do 7:45 a od 14:00 do 16:00
  • v pátek od 7:00 do 7:45
Den volna stanovený ředitelkou školy
15.3.2024

Ve dnech 29. a 30. 4. 2024 proběhnou Dny volna stanovené ředitelkou školy.

Den alternativní výuky - prevence (2. stupeň)
13.3.2024

Dne 25. 4. 2024 proběhne projektový den zaměřený na prevenci rizikového chování.

Akce je určena pro děti na druhém stupni.

GDPR
Tisk
Sitemap
Mapa webu
A
A
A

Projekt Animace - Imaginace 2017

Vloženo: 2.5.2017 | Autor: Lenka Žalmanová | Zobrazeno: 1004x

Do třídy 6.B zavítali od 24.4. - 28.4. lektoři animace, z plzeňského sdružení Animánie o. s. a pražské Aeroškoly, Martin Pertlíček, Vít Voráček a KLára Doležálková. Členové Animánie o.s. se věnují rozvoji audiovizuální výchovy již deset let (www.animanie.cz). V roce 2014 jsme však poprvé vstoupili v širším měřítku na půdu základních škol právě s projektem Animace – Imaginace: Škola anihrou. Projekt měl velký úspěch jak u pedagogů, tak u dětí. Tajemství úspěchu spočívá v rozvoji dětské představivosti, hravosti, smyslu pro vše nové a moderní, ale také v trénování soustředění a týmové spolupráce nenásilnou formou. Na dvě stovky žáků ze severních Čech vytvořily na jaře roku 2015 přes třicet animovaných filmů, jejichž námět vycházel z témat, kterými se ve škole zabývají. To vše zahrnovalo vymyslet vlastní scénář, vytvořit a promyslet charaktery, pracovat s digitání technikou, animovat - tedy oživovat, zvučit a samozřejmě vše také zrežírovat.

 


Díky kreativitě žáků, podpoře pedagogů a společné chuti tvořit, předčily výsledky naše očekávání a projekt byl dokonce zakončen příjemným festivalem dětské animované tvorby v Duchcově, který přilákal do hlediště i profesionální režiséry a animátory. Všechny tyto aspekty nás motivují k další práci na rozvoji projektu do škol a regionů a proto jsme pro školní rok 2016 – 2017 připravili jeho pokračování!

Jednotlivé projekty na školách jsou založeny na výběru společného tématu vycházejícího z RVPZŠ a jeho zpracování do formy filmu. Filmy mohou tvořit jak žác, i tak jejich učitel, a tímto způsobem dojde k jedinečnému porovnání imaginace dětské a „dospělé“. V rámci projektu vzniká i jedinečná filmotéka, která bude sloužit jako učební pomůcka pro pedagogy.

Animovaná tvorba rozvíjí u dětí řadu důležitých schopností a dovedností. Tvůrce musí zvládnout hned několik disciplín. Vymyslet námět filmu, následně napsat literární scénář a ten pak rozkreslit do storyboardu (obrázkový scénář), vytvořit výtvarné nárvrhy loutek, pozadí a scény. Je zapotřebí i jisté řemeslné zručnosti při následné výrobě loutek a ostatních navrhnutých rekvizit a scén. Samotná animace pak vyžaduje velkou dávku imaginace a časoprostorové představivosti. Autor si musí umět přehrát všechna gesta a pohyby ve své mysli a následně je realizovat s loutkou–hercem. Zároveň by měl dbát na fyziku a fyzikální zákony, které sice může ve filmu záměrně nadsadit nebo popřít, ale bez jejich vnímání nebude nikdy animace dobře fungovat. V neposlední řadě se tvůrce zaměří také na hudební a zvukovou stránku věci, vybere či dokonce sám složí hudební podkres a zvukové ruchy. U střihu se naučí vnímat rytmus a pochopí zákonitosti a pravidla filmové řeči. A na závěr se začne zabývat finální postprodukcí, seznámí se s nezbytným softwarem a naučí se ho používat. To samozřejmě spolu s používáním střihových a snímacích programů rozvíjí technické myšlení žáků. Během workshopu tak projde malý autor celým průběhem tvorby animovaného filmu. Závěrečným výstupem pak je vlastní krátký animovaný film, který si děti z dílny odnesou. Projekt se zaměřuje individuálně na každého žáka (jeden lektor pracuje nanejvýš se čtyřmi až sedmi dětmi). Proto projekt velmi efektivně rozvíjí znalosti i praktické dovednosti každého účastníka.

Projekt spojuje vlastní tvorbu s tématy, která jsou součástí školní výuky. V nadcházejícím ško lním roce se zaměřujeme na český jazyk a literaturu, dějiny, zeměpis, společenské vědy, estetickou výchovu a cizí jazyky, ale vstupujeme i do oblasti exaktních věd jako jsou přírodopis, chemie či fyzika. Každá škola účastnící se projektu si může zvolit tém a, na které se v rámci projektu zaměří.

Ve třídě 6.B jsme se zaměřili na řecké báje a pověsti. Žáci celý týden vymýšleli, kreslili a modelovali své postavy do filmu. Také sami natáčeli scénu po scéně a zvučili ruchy a zvuk celé animace. Všem účastníkům se projekt velmi líbil. Na závěrečnou projekci dorazilo i mnoho rodičů. Na filmy se po postprodukci, která právě probíhá můžeme těšit asi za čtrnáct dnů.

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.