Město Kladno
Kotva
Logo školy
Školní hymna
Nepřehlédněte
Informace ze školní jídelny
6.1.2021
Vážení rodiče,
po dobu distanční výuky vašeho dítěte si nezapomeňte odhlásit oběd, pokud ho nebudete vyzvedávat (obědy se nebudou od příštího týdne odhlašovat hromadně, pokud si neodhlášený oběd nevyzvednete, propadne).
 
Informace k hodnocení žáků
5.1.2021

Vážení rodiče,

dovolujeme si Vás upozornit na materiál MŠMT PDF souborzde (Velikost: neznámá)

Informace ze školní jídelny
30.12.2020

Vážení rodiče,

s platností od 4.1.2021 se upravuje výdej obědů:

- Ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci a studenti v prezenční výuce a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti - čas výdeje 11.30 - 14.00

- Ostatní žáci, studenti a zaměstnanci školy (na distanční výuce) si mohou stravu odebrat výdejním okénkem (take-away) do přinesených nádob

časy výdeje: 11.00 - 11.30 a 14.00 - 14.15

    Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy. 

Obědy budou odhlášeny - pokud si žáci budou obědy vyzvedávat u výdejního okénka, je třeba je znovu PŘIHLÁSIT.  

Informace o organizaci výuky od 4.1. do 10.1.2021
29.12.2020

Vážení rodiče,

dovolujeme si vás upozornit na materiál MŠMT k PDF souborInformace k provozu škol od 27.12.2020 (Velikost: neznámá)

GDPR
Tisk
Sitemap
Mapa webu
A
A
A

Projekt Animace - Imaginace 2017

Vloženo: 2.5.2017 | Autor: Lenka Žalmanová | Zobrazeno: 779x

Do třídy 6.B zavítali od 24.4. - 28.4. lektoři animace, z plzeňského sdružení Animánie o. s. a pražské Aeroškoly, Martin Pertlíček, Vít Voráček a KLára Doležálková. Členové Animánie o.s. se věnují rozvoji audiovizuální výchovy již deset let (www.animanie.cz). V roce 2014 jsme však poprvé vstoupili v širším měřítku na půdu základních škol právě s projektem Animace – Imaginace: Škola anihrou. Projekt měl velký úspěch jak u pedagogů, tak u dětí. Tajemství úspěchu spočívá v rozvoji dětské představivosti, hravosti, smyslu pro vše nové a moderní, ale také v trénování soustředění a týmové spolupráce nenásilnou formou. Na dvě stovky žáků ze severních Čech vytvořily na jaře roku 2015 přes třicet animovaných filmů, jejichž námět vycházel z témat, kterými se ve škole zabývají. To vše zahrnovalo vymyslet vlastní scénář, vytvořit a promyslet charaktery, pracovat s digitání technikou, animovat - tedy oživovat, zvučit a samozřejmě vše také zrežírovat.

 


Díky kreativitě žáků, podpoře pedagogů a společné chuti tvořit, předčily výsledky naše očekávání a projekt byl dokonce zakončen příjemným festivalem dětské animované tvorby v Duchcově, který přilákal do hlediště i profesionální režiséry a animátory. Všechny tyto aspekty nás motivují k další práci na rozvoji projektu do škol a regionů a proto jsme pro školní rok 2016 – 2017 připravili jeho pokračování!

Jednotlivé projekty na školách jsou založeny na výběru společného tématu vycházejícího z RVPZŠ a jeho zpracování do formy filmu. Filmy mohou tvořit jak žác, i tak jejich učitel, a tímto způsobem dojde k jedinečnému porovnání imaginace dětské a „dospělé“. V rámci projektu vzniká i jedinečná filmotéka, která bude sloužit jako učební pomůcka pro pedagogy.

Animovaná tvorba rozvíjí u dětí řadu důležitých schopností a dovedností. Tvůrce musí zvládnout hned několik disciplín. Vymyslet námět filmu, následně napsat literární scénář a ten pak rozkreslit do storyboardu (obrázkový scénář), vytvořit výtvarné nárvrhy loutek, pozadí a scény. Je zapotřebí i jisté řemeslné zručnosti při následné výrobě loutek a ostatních navrhnutých rekvizit a scén. Samotná animace pak vyžaduje velkou dávku imaginace a časoprostorové představivosti. Autor si musí umět přehrát všechna gesta a pohyby ve své mysli a následně je realizovat s loutkou–hercem. Zároveň by měl dbát na fyziku a fyzikální zákony, které sice může ve filmu záměrně nadsadit nebo popřít, ale bez jejich vnímání nebude nikdy animace dobře fungovat. V neposlední řadě se tvůrce zaměří také na hudební a zvukovou stránku věci, vybere či dokonce sám složí hudební podkres a zvukové ruchy. U střihu se naučí vnímat rytmus a pochopí zákonitosti a pravidla filmové řeči. A na závěr se začne zabývat finální postprodukcí, seznámí se s nezbytným softwarem a naučí se ho používat. To samozřejmě spolu s používáním střihových a snímacích programů rozvíjí technické myšlení žáků. Během workshopu tak projde malý autor celým průběhem tvorby animovaného filmu. Závěrečným výstupem pak je vlastní krátký animovaný film, který si děti z dílny odnesou. Projekt se zaměřuje individuálně na každého žáka (jeden lektor pracuje nanejvýš se čtyřmi až sedmi dětmi). Proto projekt velmi efektivně rozvíjí znalosti i praktické dovednosti každého účastníka.

Projekt spojuje vlastní tvorbu s tématy, která jsou součástí školní výuky. V nadcházejícím ško lním roce se zaměřujeme na český jazyk a literaturu, dějiny, zeměpis, společenské vědy, estetickou výchovu a cizí jazyky, ale vstupujeme i do oblasti exaktních věd jako jsou přírodopis, chemie či fyzika. Každá škola účastnící se projektu si může zvolit tém a, na které se v rámci projektu zaměří.

Ve třídě 6.B jsme se zaměřili na řecké báje a pověsti. Žáci celý týden vymýšleli, kreslili a modelovali své postavy do filmu. Také sami natáčeli scénu po scéně a zvučili ruchy a zvuk celé animace. Všem účastníkům se projekt velmi líbil. Na závěrečnou projekci dorazilo i mnoho rodičů. Na filmy se po postprodukci, která právě probíhá můžeme těšit asi za čtrnáct dnů.