Období školního vyučování ve školním roce 2025/2026 začne v pondělí 1. září 2025.
Vážení rodiče,
vaše děti můžete na příští školní rok zapsat do školní družiny v těchto termínech:
před zahájením školního roku: 28. 8. 2025 v 9 - 15 hod a 29. 8. 2025 v 9 - 13 hod v pavilonu ŠD
první den školní docházky 1. 9. 2025 v 7 – 10 hod v pavilonu ŠD v přízemí ve školní jídelně.
Využijte termín, který vám bude nejlépe vyhovovat.
Upozorňujeme, že v novém školním roce dojde ke zvýšení měsíčního poplatku za ŠD na 270,- Kč.
Do třídy 6.B zavítali od 24.4. - 28.4. lektoři animace, z plzeňského sdružení Animánie o. s. a pražské Aeroškoly, Martin Pertlíček, Vít Voráček a KLára Doležálková. Členové Animánie o.s. se věnují rozvoji audiovizuální výchovy již deset let (www.animanie.cz). V roce 2014 jsme však poprvé vstoupili v širším měřítku na půdu základních škol právě s projektem Animace – Imaginace: Škola anihrou. Projekt měl velký úspěch jak u pedagogů, tak u dětí. Tajemství úspěchu spočívá v rozvoji dětské představivosti, hravosti, smyslu pro vše nové a moderní, ale také v trénování soustředění a týmové spolupráce nenásilnou formou. Na dvě stovky žáků ze severních Čech vytvořily na jaře roku 2015 přes třicet animovaných filmů, jejichž námět vycházel z témat, kterými se ve škole zabývají. To vše zahrnovalo vymyslet vlastní scénář, vytvořit a promyslet charaktery, pracovat s digitání technikou, animovat - tedy oživovat, zvučit a samozřejmě vše také zrežírovat.
Díky kreativitě žáků, podpoře pedagogů a společné chuti tvořit, předčily výsledky naše očekávání a projekt byl dokonce zakončen příjemným festivalem dětské animované tvorby v Duchcově, který přilákal do hlediště i profesionální režiséry a animátory. Všechny tyto aspekty nás motivují k další práci na rozvoji projektu do škol a regionů a proto jsme pro školní rok 2016 – 2017 připravili jeho pokračování!
Jednotlivé projekty na školách jsou založeny na výběru společného tématu vycházejícího z RVPZŠ a jeho zpracování do formy filmu. Filmy mohou tvořit jak žác, i tak jejich učitel, a tímto způsobem dojde k jedinečnému porovnání imaginace dětské a „dospělé“. V rámci projektu vzniká i jedinečná filmotéka, která bude sloužit jako učební pomůcka pro pedagogy.
Animovaná tvorba rozvíjí u dětí řadu důležitých schopností a dovedností. Tvůrce musí zvládnout hned několik disciplín. Vymyslet námět filmu, následně napsat literární scénář a ten pak rozkreslit do storyboardu (obrázkový scénář), vytvořit výtvarné nárvrhy loutek, pozadí a scény. Je zapotřebí i jisté řemeslné zručnosti při následné výrobě loutek a ostatních navrhnutých rekvizit a scén. Samotná animace pak vyžaduje velkou dávku imaginace a časoprostorové představivosti. Autor si musí umět přehrát všechna gesta a pohyby ve své mysli a následně je realizovat s loutkou–hercem. Zároveň by měl dbát na fyziku a fyzikální zákony, které sice může ve filmu záměrně nadsadit nebo popřít, ale bez jejich vnímání nebude nikdy animace dobře fungovat. V neposlední řadě se tvůrce zaměří také na hudební a zvukovou stránku věci, vybere či dokonce sám složí hudební podkres a zvukové ruchy. U střihu se naučí vnímat rytmus a pochopí zákonitosti a pravidla filmové řeči. A na závěr se začne zabývat finální postprodukcí, seznámí se s nezbytným softwarem a naučí se ho používat. To samozřejmě spolu s používáním střihových a snímacích programů rozvíjí technické myšlení žáků. Během workshopu tak projde malý autor celým průběhem tvorby animovaného filmu. Závěrečným výstupem pak je vlastní krátký animovaný film, který si děti z dílny odnesou. Projekt se zaměřuje individuálně na každého žáka (jeden lektor pracuje nanejvýš se čtyřmi až sedmi dětmi). Proto projekt velmi efektivně rozvíjí znalosti i praktické dovednosti každého účastníka.
Projekt spojuje vlastní tvorbu s tématy, která jsou součástí školní výuky. V nadcházejícím ško lním roce se zaměřujeme na český jazyk a literaturu, dějiny, zeměpis, společenské vědy, estetickou výchovu a cizí jazyky, ale vstupujeme i do oblasti exaktních věd jako jsou přírodopis, chemie či fyzika. Každá škola účastnící se projektu si může zvolit tém a, na které se v rámci projektu zaměří.
Ve třídě 6.B jsme se zaměřili na řecké báje a pověsti. Žáci celý týden vymýšleli, kreslili a modelovali své postavy do filmu. Také sami natáčeli scénu po scéně a zvučili ruchy a zvuk celé animace. Všem účastníkům se projekt velmi líbil. Na závěrečnou projekci dorazilo i mnoho rodičů. Na filmy se po postprodukci, která právě probíhá můžeme těšit asi za čtrnáct dnů.
Nahrávám data...
Copyright © 2017 - 2025 | 7. ZŠ a MŠ Kladno &  
Vitalex Computers s.r.o.
- Tvorba školních webů | Prohlášení o přístupnosti | Cookies