Město Kladno
Kotva
Logo školy
Školní hymna
Registrace k zápisu
Virtuální prohlídka
Nepřehlédněte
Sběr papíru
12.4.2024
  • v pondělí až čtvrtek od 7:00 do 7:45 a od 14:00 do 16:00
  • v pátek od 7:00 do 7:45
Den volna stanovený ředitelkou školy
15.3.2024

Ve dnech 29. a 30. 4. 2024 proběhnou Dny volna stanovené ředitelkou školy.

Den alternativní výuky - prevence (2. stupeň)
13.3.2024

Dne 25. 4. 2024 proběhne projektový den zaměřený na prevenci rizikového chování.

Akce je určena pro děti na druhém stupni.

GDPR
Tisk
Sitemap
Mapa webu
A
A
A

2. Nástroje komunikace


Jak vyjadřujeme své názory

V naší škole žáci pravidelně (minimálně 1x měsíčně) aktivně využívají ke sdělování informací nebo názorů tyto nástroje komunikace: nástěnku (možno využít všechny nástěnky, nástěnka ve 3. patře je určena žákovskému parlament, školní časopis (nevychází měsíčně, ale každý žák může do tohoto časopisu přispět svým názorem, nápadem, hodnocením), žákovský parlament (schází se pravidelně každou poslední středu v měsíci ve 3. patře v učebně č. 303, je pevně stanoveno deset schůzek, ostatní schůzky jsou organizovány dle potřeby a možností zástupců parlamentu, zápisy ze zasedání „parlamenťáci“ pravidelně zveřejňují na webu školy v sekci žákovský parlament), webové stránky školy (každý žák může využít ke sdělování informací nebo názorů například v sekci aktuality nebo zprávičky ze tříd), diskuze v třídnických hodinách (třídnické hodiny jsou organizovány dle potřeby třídy, každý žák může ve své třídě projevit svůj názor, přání, hodnocení či může řešit svůj problém).

 

Jak naše škola zjišťuje naše názory

Naše škola použila ke zjištění vašich názorů v posledním roce tři z těchto nástrojů: ptají se nás zástupci žákovského parlamentudiskuze během třídnické hodinyobrázky (na 1. stupni kreslíme, co se nám ve škole líbí a nelíbí, starší žáci píší hodnocení), dotazníky (nejsou pravidelné, bývají zaměřené na aktuální téma např. šikana, klima ve škole, …).

Každá třída se domlouvá s třídním učitelem o tom, jaké chce akce uspořádat nebo jak si vyzdobit třídu, chodbu. Zástupci parlamentu se vždy ptají ve třídě, co kdo navrhuje ve škole zlepšit, jak a čím přispět, aby se nápad mohl zrealizovat. ealizovaly se tyto aktivity, které organizovali žáci naší školy: např. MIKULÁŠ, ČERTOVINY HALLOWEEN, dále žáci pomáhali zrealizovat vánoční trhy, zápis do prvních tříd (viz web naší školy).

 

Když se nám něco nelíbí

Pokud se nám nelíbí chování některého z pracovníků školy nebo spolužáka, škola nám umožňuje využít tyto nástroje: napsat do schránky důvěry (schránka důvěry je umístěna v mezipatře školy, připomínky, náměty vybírá výchovná poradkyně), žák může přijít na konzultační hodiny zvoleného učitele (každý vyučující má pro žáky své konzultační hodiny, v této době mohou žáci přijít a řešit své problémy a připomínky, na naší škole platí, že si vyučující udělá na žáky čas vždy, kdy o to požádají), sdělit svou připomínku zástupci školního parlamentu (zástupci školního parlamentu mohou řešit tyto připomínky na pravidelném nebo mimořádném zasedání parlamentu), prostor mluvit o problému v třídnické hodině (je možno si vyžádat třídnickou hodinu, pokud se objeví obtíže, problém), žák může řešit svůj problém s ředitelkou školy (požádá paní ředitelku o schůzku nebo přijde na parlament, kam pravidelně dochází i paní ředitelka a přednese svou připomínku a své sdělení, paní ředitelka se každé pololetí pravidelně setkává se zástupci parlamentu). Jediný nástroj, který nemůžeme využít je školní psycholog. Školní psycholog na naší škole nepůsobí, důvodem jsou nedostatečné finance.

 

Propagujeme své úspěchy

Změny ve škole, na kterých se podílejí žáci, jsou propagovány těmito způsoby:

 

1) V žákovském parlamentu (na pravidelných schůzkách.
2) Na nástěnce.
3) Na webových stránkách školy.
4) Ve školním časopise.

V této oblasti se máme co zlepšovat, neupozorňujeme, kdo kterou akci organizoval, prostě pracujeme společně!
Například: Sběr papíru, Mikuláš, Čertoviny, vánoční výstava, zápis do prvních tříd.
Stále se učíme své názory a připomínky slušně formulovat a vyjadřovat v rámci pravidel slušného chování. Komunikací se zabývají žáci v hodinách českého jazyka, informatiky, společenských věd, atd. V této oblasti je vždy stále co zlepšovat! Projevit svůj názor se rozhodně nebojíme a známe všechny možnosti, které můžeme využívat, aby náš názor byl „slyšet“ a byl „vyslyšen“.

Hodnocení - nástroje komunikace

Ke dni 3.11.2015 u nás platí:

 

Jedno tvrzení z jednoho v základní úrovni a dvě tvrzení ze tří v excelentní úrovni.

 

Aby u nás platila i další tvrzení zvláště v oddělení „Propagujeme svoje úspěchy“, sestavili jsme následující plán.

 

Co uděláme: připravíme nástěnku přístupnou veřejnosti, budeme pravidelně přispívat do školního časopisu a zlepšíme označení akcí, na kterých se podílel parlament školy.

 

Kdo je za to zodpovědný: všichni zástupci školního parlamentu.

 

Kdy bude hotovo: v průběhu školního roku 2015/2016 (leden 2016).

 

Ke dni 6.1.2016 stvrzujeme, že u nás ve škole platí všechna tvrzení v základní úrovni a 3 tvrzení v excelentní úrovni. Získali jsme nejlepší možné hodnocení.

 

Všem za jejich práci a snahu moc děkuji!

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.