Město Kladno
Kotva
Logo školy
Školní hymna
Virtuální prohlídka
Nepřehlédněte
Sběr papíru
12.4.2024
  • v pondělí až čtvrtek od 7:00 do 7:45 a od 14:00 do 16:00
  • v pátek od 7:00 do 7:45
Den volna stanovený ředitelkou školy
15.3.2024

Ve dnech 29. a 30. 4. 2024 proběhnou Dny volna stanovené ředitelkou školy.

Den alternativní výuky - prevence (2. stupeň)
13.3.2024

Dne 25. 4. 2024 proběhne projektový den zaměřený na prevenci rizikového chování.

Akce je určena pro děti na druhém stupni.

GDPR
Tisk
Sitemap
Mapa webu
A
A
A

1. Dokumenty školy


Na prvním setkání našeho žákovského parlamentu jsme si vysvětlili cíle a smysl projektu „Škola pro demokracii“ a stanovili jsme si postup vyhodnocování zmíněných osmi oblastí naší školy. Neváhali jsme a rozdali jsme si první žákovský sešit s tématem „Dokumenty školy“. Rozhodli jsme se, že nejprve budeme diskutovat a mapovat oblast ve třídách naší školy a následně vyhodnotíme získané informace na dalším setkání žákovského parlamentu, kde vytvoříme skupinu zástupců z každé třídy a ta se bude zjištěným údajům věnovat. Stejným způsobem budeme pracovat i s následujícími tématy.

 

1.1) Školní vzdělávací program

V naší škole mají žáci možnost hovořit s učiteli o tom, co se ve škole děje. Mohou se aktivně zapojovat do školního života a podílet se na chodu a rozvoji školy. Školní vzdělávací program se mimo jiné nachází na stránkách naší školy, kde se lze snadno v programu zorientovat. V našem vzdělávacím programu najdeme odstavec, který potvrzuje myšlenku zapojení žáků do děje školy.

 

Školní vzdělávací program – charakteristika ŠVP:

 

Bod 1:   Vzdělávání je založeno na poznávání, respektování a rozvíjení individuálních potřeb.
Bod 10:Řád školy je srozumitelným souborem povinností a práv žáků a zaměstnanců školy. Jeho základem je myšlenka demokracie (respektování názoru druhého) a sebehodnocení.

 

Dále toto tvrzení potvrzují následující průřezová témata:

 

-          Osobnostní a sociální výchova
-          Výchova demokratického občana
-          Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
-          Multikulturní výchova
-          Mediální výchova = komunikace

 

Dalším důkazem, že v naší škole je vyslyšen hlas žáků, je náš školní parlament, kam volíme zástupce formou demokratických voleb nebo nominací nejlepšího žáka třídy. Mezi žáky a učiteli existuje vyvážený verbální vztah. Žáci mají příležitost k samostatným řečnickým projevům – k vyjádření vlastního názoru či názoru třídy. Žáci otevřeně vyjadřují své názory, sdělují své problémy, které následně společně řešíme. Domníváme se, že nejlepším příkladem je dlouholeté fungování našeho školního žákovského parlamentu.

 

1.2)Školní řád

Všichni žáci mají právo hovořit s učiteli a vedením školy a dění ve škole a právo se spolupodílet na vedení školy. Důkazem toho je opět opis z dokumentu. Žáci mají právo zakládat v rámci školy samostatný orgán (žákovskou samosprávu), volit a být do ní voleni, pracovat v ní a jejím prostřednictvím se obracet na ředitele školy. Žák má právo se vyjadřovat ke všem rozhodnutím, týkajícím se podstatných záležitostí jeho vzdělávání. Žák má možnost požádat o pomoc vyučujícího, třídního učitele, výchovného poradce či jinou osobu, pokud se cítí v tísni, má problém se vyjádřit apod.

 

1.3)Víme, jak můžeme vyjádřit svůj názor

To, že se můžeme vyjadřovat k dění ve škole a podílet se na jejím chodu, je prezentováno i jinou zajímavější formou, než jen v oficiálních dokumentech. Můžeme se vyjádřit v našem školním časopise (lze ho najít na stránkách naší školy), na nástěnce školy věnované žákovskému parlamentu, která se nachází ve 3. patře naší školy. Dále je možno se vyjádřit na webu naší školy, v žákovském diáři a samozřejmě v žákovském parlamentu. Tam jsou žáci neustále dotazováni a vybízeni, aby prezentovali své názory, nápady co ve škole vylepšit.

 

Co se nám již podařilo vylepšit?

 

-          Podařilo se prohloubit spolupráci mezi jednotlivými třídami (charita Světluška – výroba dárků, společné vystoupení kytarového a pěveckého kroužku na vánočních trzích)
-          Nástěnka žákovského parlamentu (3.patro)
-          Programy pro mladší spolužáky (Čertoviny, Mikuláš, Halloween)

 

1.4)Jak jsme dopadli?

Ke dni 25.11.2015 u nás platí:

 

5 tvrzení v základní úrovni – nesplňujeme pouze zpracování školního řádu na chodbách školy v obrázcích (piktogramy). Pokusíme se v hodinách výtvarné výchovy sestavit školní řád v piktogramech a vyvěsit na chodbě školy.

 

Ke dni 5.1.2016 stvrzujeme, že u nás ve škole platí všechna tvrzení v základní úrovni.

 

 

Hodnocení

Jak jsme dopadli?

Ke dni 5.1.2016 u nás platí:

 

2 tvrzení ze dvou v základní úrovni a 1 tvrzení z jednoho v excelentní úrovni.

 

Získali jsme nejlepší možné hodnocení v oblasti „Dokumenty školy“. Všem, kteří pilně pracují na tomto projektu, velmi děkuji!

  

 

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.