Ve dnech 29. a 30. 4. 2024 proběhnou Dny volna stanovené ředitelkou školy.
Mateřská škola byla nově otevřena 1. 9. 2010 po kompletní rekonstrukci. V budově původní mateřské školy bylo již několik let kadeřnictví, pedikéra a působiště zde mělo také učiliště sklenářů. Proto bylo nutné provést stavební úpravy tak, aby budova plně vyhovovala všem požadavkům a normám pro mateřskou školu. Kapacita mateřské školy je 90 dětí. Tři třídy mají kapacitu 25 dětí a jedna je menší, pro 15 dětí.
Mateřská škola se nachází uprostřed sídlištní zástavby, součástí mateřské školy je ale velká zahrada, která prošla také celkovou rekonstrukcí. Vzhledem k poloze mateřské školy uprostřed sídliště je pro pobyt venku využívána převážně zahrada, ale také na vycházkách poznáváme okolí MŠ, podnikáme i delší vycházky – do lesa, na vlakové nádraží i jiných zajímavých míst našeho města. Děti jsou rozděleny do heterogenních tříd tak, aby byl ve všech stejný poměr chlapců a dívek, ve všech stejný počet dětí všech věkových kategorií. V návaznosti na náš školní vzdělávací program (ŠVP) „Sedmikráska aneb Život je jako louka" máme třídy pojmenované – „Včelky", „Žabky", „Motýlci" a „Berušky".
Budova je jednopodlažní, všechny třídy jsou přístupné z dlouhé hlavní chodby přes šatnu dětí. Zahrada svým vybavením, rozlohou a uspořádáním poskytuje dětem dostatek volného pohybu a sportovního vyžití ve všech ročních období i možnost klidných her. Písek v pískovištích je pravidelně převracen a kropen před příchodem dětí, opatřen ochrannými sítěmi. Pro vstup na zahradu slouží dva východy z dlouhé chodby, vždy pro dvě třídy. Zahrada je přístupná také terasami u jednotlivých tříd francouzskými okny. Na zahradě jsou tři pískoviště, brouzdaliště se sprchou, čtyři pružinová houpadla, dvě dřevěné houpačky, malá věž se skluzavkou a tzv. padací most. Nově jsme pořídili také velkou kreslící tabuli, počítadlo, domeček – obchůdek pro děti a auto na pružinách. K ukládání hraček a sportovního náčiní na zahradu slouží dřevěný zahradní domek. Všechny herní prvky jsou ve výšce do 1m a splňují požadavky EU a bezpečnostní předpisy. Je zde také dostatek vzrostlých stromů, které poskytují dětem stín ve slunečném počasí. V části zahrady byla navezena zemina a vznikl tak malý svah, který děti mohou využívat k zimním radovánkám.
Mateřská škola nemá svou vlastní kuchyň, pouze přípravnu jídla. Jídlo sem je dováženo ze základní školy. Přípravna je vybavena tak, aby splňovala veškeré hygienické požadavky a normy EU. Jídlo je pak na vozících k tomu účelů vybavených rozvezeno do jednotlivých kuchyněk u každé třídy mateřské školy. Dvě prostřední třídy mají kuchyňku společnou. V každé kuchyňce je elektrický vozík pro zachování teploty potravin, lednice, myčka a kuch.linka s dřezem.
U každé třídy je šatna dětí, umývárna a wc pro děti. Umyvadla a záchody dětí jsou v dostatečném počtu a přepážky mezi záchody poskytují dětem soukromí. Vždy pro dvě třídy je zde také zázemí pro učitelky s PC a sociálním zařízením. Všechny třídy jsou vybaveny novým nábytkem, stoly a židle jsou výškově přizpůsobeny všem věkovým kategoriím. Snažily jsme se také dobře promyslet členění prostor jednotlivých tříd s vytvořením hracích i intimnějších koutků pro klidnou hru i relaxaci. s ponecháním dostatečně velkých ploch pro spontánní pohyb a cvičení dětí .Hračky jsou dětem dobře přístupné a přehledně umístěné. Podlaha je částečně pokryta linoleem, na části je koberec. Děti mají možnost využít také koutek pro výtvarnou výchovu. Po celý den je zajištěn pro děti pitný režim. Pití je dětem přístupné, mohou se samy kdykoli obsloužit nebo požádat učitelku.
Pestrou vzdělávací nabídkou chceme podporovat rozvoj mnoha stránek osobnosti dítěte. Využívat metody prožitkového učení s radostnou atmosférou. Věkově smíšené třídy nám nabízí možnost využívat věkového rozdílu ke vzájemné pomoci mezi dětmi, být ve třídě se svými kamarády, sourozenci. Uplatňujeme pedagogický styl s nabídkou, který počítá s aktivní spoluúčastí a samostatným rozhodováním dítěte. ( více o vzdělávání ve školním vzdělávacím programu - ŠVP)
V denním programu je dle možností respektována individuální potřeba aktivity, spánku a odpočinku. Podporujeme také postupnou adaptaci na nové prostředí – postupné"zvykání". Rodiče mají možnost první den s dítětem společně chvíli pobýt v mateřské škole, seznámit se s prostředím, kde má svou značku, kde bude mít své věci a kam si je má ukládat, seznámit se s personálem mateřské školy. Další dny doporučujeme pobyt dítěte ve škole jen na dvě hodiny, postupně podle potřeby a možností rodičů pobyt prodlužovat.
Každému dítěti by se mělo dostávat přijetí, lásky, úcty a uznání. Každý člověk má přirozenou potřebu cítit se pro druhé potřebným a důležitým. Záleží především na nás, zda se
děti od vzdělávání na celý život neodradí nebo zda budou s nadšením vnímat vše nové a nepoznané.
Chceme proto pracovat s chutí, nadšením a optimismem, uplatňovat v praxi myšlenku J.A. Komenského:
„ Kdo nedbá, aby byl vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něho neprobudíš vřelý zájem o učení. Jestliže ponecháme, aby se žáci učili něčemu pracně a s odporem, je to výsměch dokonalé metodě.. Zábavnosti je potřeba proto, aby se nevloudila do mysli omrzelost nebo nechuť, jež jsou zhoubami pro učení. ... to musí dobře znát ten, kdo chce vyučovati. Tomu se však musí naučiti ze samého uspořádání lidské povahy, která sama od sebe dává najevo, co na ni působí lichotivě, a co se jí nemile dotýká."
Copyright © 2017 - 2024 | 7. ZŠ a MŠ Kladno &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přístupnosti | Cookies