Ekotým se zabýval průzkumem toho, co se nám podařilo uskutečnit za poslední dva roky práce na projektu Ekoškola. Výsledky zkoumání jsme zadali do následující tabulky, kdy stav v první sloupci je stavem před dvěma lety a ve druhém sloupci je stav současný.
Třídění odpadu – má slabé stránky (sabotování, Třídění, nesprávné házení odpadu – kam nepatří) | Funguje (děti 1.stupně samy začaly vynášet plasty do popelnice) |
Nesbíráme organické zbytky ze svačin do kompostu | Prodiskutujeme s p.ředitelkou - výhledově koš do přízemí školy |
Malá informovanost žáků o předcházení, minimalizaci a využívání odpadů | V rámci zdravých pátků informovat prostřednictvím ekotýmu o používání krabiček na svačiny, látkové nákupní tašky, pití v lahvích z domova (odmítli jsme další nápojový automat) |
Málo využitý papír na kopírování PL | Oboustranný tisk, šetření místem, šmíráky |
Málo košů na chodbách na smíšený odpad | Vyrobit při Vv odpadové nádoby Výtěžek ze „Zdravých pátků“ – nákup košů Recyklohraní – nákup za sběr elektro a baterií |
Znečištěné odpady | TRVÁ (ale zlepšuje se) - provést osvětu, v rámci Zdravých pátků, letáčky |
Baterie nejsou opatřeny perlátory | Některé staré baterie byly vyměněny |
Neuklízíme ekologickými čistícími prostředky | Byl proveden průzkum trhu, p.ředitelka mluvila s distributory, ale nákup by byl velmi drahý a škola si nemůže tuto investici dovolit |
Děti šetří vodou, zavírají pečlivě kohoutky, zbytečně neplýtvají, případné závady hlásí dozorům nebo p. uklízečkám | Stav trvá (opět jsme vyrobili „šetřítka“, tam, kde jsou zničená nebo chybí – doplňujeme) |
Nekvalitní voda tekoucí z kohoutků (zakalená, rezatá, není dobrá)) | Zjistili jsme, že trubky nejsou olověné, z některých kohoutků teče voda dobrá – na pití, z některých dobrá není, ale není ani zdraví ohrožující |
Zeleň na chodbách v dostatečném množství | Zeleň na chodbách – stále rozšiřujeme, přesazujeme, množíme |
Vybudována venkovní učebna ze sponzorských darů a dotace od zřizovatele | Více venkovní učebnu využívat (nejen k Čp a Př) |
Školní zahrada a její obnova (52stromů a keřů – v rámci Dnů Země) | Vysázeno dalších 30 stromů a keřů (celkem již 82 keřů, stromů), založení skalky, plánujeme na jaro bylinkovou spirálu. |
Nepoužíváme pesticidy ani jiné chemické ochranné prostředky | Stav trvá |
Vyrobili jsme kompostér | Pořídili jsme jako sponzorský dar další 2 kompostéry (umístili jsme k jídelně a jeden byl bohužel odcizen) |
Děti tráví velké přestávky venku | Stav trvá, zřízena hrací zóna pro děti na školním pozemku (dar města) |
Děti nemohly čekat na odpolední vyučování ve škole | V případě nepříznivého počasí mohou děti trávit volný čas – během přestávky před odpoledním vyučováním, v prostorách školy |
Málo odpočinkových zón v prostorách školy | Rozmístění laviček na jednotlivá patra – ekotým probere s p.ředitelkou možnosti řešení |
Pitný režim – 2 nápojové automaty, nabídka v bufetu | 3. nápojový automat s nabídkou vody džusu, čajů, 4. Nápojový automat jsme odmítli (byl s nabídkou přeslazených limonád), provádíme osvětu o vhodnosti pití čisté vody |
Zahájena výměna úsporných žárovek | Ve všech třídách i na chodbách úsporné zářivky i světla |
2 nápojové automaty, 1 na mléko a mléčné výrobky | 3 nápojové automaty (zvýšily se nároky na spotřebu energie) PC a interaktivníí tabule ve třídách – jak se projeví na spotřebě el.en. uvidíme při letošním vyúčtování (nemáme měřáky- mají je na večdlejší škole) |
Zbytečné televizory ve třídách | Odevzdány do sběru (recyklohraní) |
Nemáme alternativní zdroje energie | Nemáme alternativní zdroje energie (finanční náročnost) |
Nejsou popisky u všech vypínačů | Popisky u vypínačů téměř všude |
Dbáme na vypínání spotřebičů, které nepoužíváme, zhasínáme | Dbáme na vypínání spotřebičů, které nepoužíváme, zhasínáme |
Copyright © 2017 - 2024 | 7. ZŠ a MŠ Kladno &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přístupnosti | Cookies